Tidig tidig Lördag morgon..

Känns som om det var nyår igår..höhö..därav det glesa bloggandet..*harkla*..

Idag..eller senare idag ska jag jobba igen..varit hemma i veckan med mina sjuka små barn,sen har Nathalie, min älskling, varit hos mig och jag har äntligen fått pussa på na igen.
Usch vad jag har fått sakna den tösen!!

Jag var idag o köpte brallor till fina grabben min..suck o stön..inget verkar passa den pojken längre,händer det inget radikalt med hans midjemått snart så kör jag ungen genom mangeln..detta är juh hopplöst..
-men den pojken bara leeeer när jag påtalar,tjatar,gnatar,gnäller om hans vikt....han baaara leeer...e ju så luften går ur mig.

Insåg idag att jag fortfarande hade julgardinerna uppe i köket..hmm..e väl dags o plocka ner dom??
Julpryttlarna har i övrigt åkt in i kartongerna igen och upp på kallis..jag blir så trött på allt julplotter så snabbt numera.
Granen barrade juh redan före jul,kan ju bero på att ingen satte den i vatten...

Idag har jag vatt på IKEA o shoppat..uj vad jag har prutat..gjorde bara en massa fynd och prutade ännu på dessa..så nu har jag ett nytt dataskåp som jag betalat en spottstyver för...oj vad jag gillar Kaj på fyndis!!
Jag har oxå en ny kökslampa,fyndat..sen har jag numera 6 likadana kökstolar som jag fyndat.....*gillar Kaj skitmycke*..
Körde med en effektiv metod...uttröttningsmetoden!!!
Förvisso var varorna redan nedsänkta i pris...och undanstoppade,"gömda" på lagret,bara för mig...*kom på att jag gillar nog Mauri på fyndis oxå rätt mycke*..men med argumentet att det var bra länge sen dom hamna i fyndis så borde priset sänkas ytterligare.....höhö...

Men vad ska en fattig, enkel flikka från landet göra om inte pruta??

Så nu sitter jag här,vid mitt fina dataskåp o bloggar...*ler brett*...
eller bloggade för nu ska jag trilla ner i bingen,måste juh jobba imorgon.

Men självklart har jag nåt litet ordspråk som kan hjälpa er i vardagen,här är ett Indiskt
"Den blinde tappar bara sin stav en gång"..(lockar till eftertänksamhet)
samt ett Afrikanskt :
"Kasta inte bort årorna från båten innan du har kommit till stranden."..(Kloka ord man ej ska ta för lätt på)
och ett Afrikanskt till:
"Olydig höna lyder i en gryta av soppa." (otroligt,vilket djup)
Och den sista som för övrigt oxå är Afrikanskt:
"Man skall inte gnugga stjärten med ett piggsvin."..(undrar om den där går o vidareutveckla)

rätt kloka och sanningsenliga...

Tjingeling och Nattinatt!!

Kommentarer
Postat av: elli

Nå äntligen en uppdatering!!!!!!

Postat av: Anki

Så man kan pruta på IKEA??? :D
Ska kanske försöka!

2007-01-20 @ 20:59:43
Postat av: Linda

Åh vad jag har väntat på en uppdatering*ler*. Ska försöka komma förbi snart, här i huset härjar magsjuka just nu!
Kramisar

2007-01-21 @ 09:13:23
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Jag tror att du skulle passa bra att jobba som en "shopper" dvs en som följer med andra och hjälper dom att pruta...

2007-01-21 @ 15:09:31
Postat av: Linda

Kommer ni på lördag?

2007-01-21 @ 19:49:40
URL: http://mysmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback