En sån underbar Onsdag!!

Idag har jag varit på en säkerhetsutbildning på jobb,lite lagomt,började 8 och slutade 11.

Efter gårdagens otroligt krävande, men roliga dag, så var det s otroligt skönt o bara ha en dag så där lite fysiskt slappt.
Men Tisdagen var fruktansvärd...skitbra ur försäljningssynpunkt men galet i disken, där jag var,och vi var underbemannade..det antogs bli en lugnt Tisdag och då hade det funkat med lite mindre personal.
Jag var så trött efter den arbetsdan så jag var alldeles yr i bollen när jag skulle hem...och nu menar jag yr-yr!!..inte så där yr som jag alltid är mer eller mindre utan riktigt yr!!

Hade med mig en liten tös från stan som missat bussen..*ler*
Så jag vart o lämna henne bortanför Karungi innan jag i snöovädret fick söka efter lanternerna på gårdsplan.

Idag fick jag en aha upplevelse som heter duga...e ju så att torkarbladet till min vindruta till ljuva blå, har kinkat som sjutton...trodde jag...bytte blad o efter det vart det bara XXXX av det hela,så har jag haft det i ett halvår...tills idag...idag...IDAG...kom jag underfund med det hela..fanns en liten plupp på mitt torkarblad som man var tvungen att putta ner för att det skulle fungera effektivt..asså så det är tänkt att vindrutetorkarre ska fungera...tidigare så var det att den torka..javisst..på alla ytor av framrutan som jag inte behövde för o kunna se trafiken.
Men dom dagarna e ett minne blott..ler brett*

Min plutta Emelie hade blitt dålig i skolan så Joppe fick sluta tidigare och hämta hem henne..men hon var väldigt pigg på kvällen och har ätit både mellis o middag s så allvarligt kan det inte ha varit..troligen så hade hon en släng av nåt otäckt av allt det otäcka som snurrar runt på skolor och arbetsplatser...menar förkylningsvirus eller magsjuka.
För säkerhets skull så blir tösen hemma imorgon oxå..utifall att!!

Nu ska jag nanna tittorna för det är en ny härlig dag på jobbet imorgon och den vill jag inte vara för trött för o orka uppleva till sin helhet!!!

Men vi avslutar med ett Norskt litet visdomsord:
"Värme i hjärtat ger rök i huvudet."

Tjingeling

Torsdag

Trött som sjutton idag...
men en liten Eira ska jag väl orka med:
"För ett galet skepp är alla vindar motvind."


Var väl nåt vi alla egentligen innerst inne känt till men säkert grubblat många gånger över.
Då måste vara tryggt för er att det finns någon som vågar ta itu med dessa frågor så här svart på vitt.

Visst ser det ut som om jag skrivit betydligt mer idag än vad jag egentligen gjort bara för att jag använt ett till synes större teckensnitt..fast egentligen vet jag inte hur det gick till...jag gjorde nåt och det bara blev så,fast det blev ingen skillnad för den som läser bloggen,dvs er..men det blev det för mig,som skriver....

tjingeling o nattinatt.

Tillökning hos familjen Andersson Ter-Borch!!

Igår var jag o hämta en liten bebis från Baskeri,så otroligt söt, trots att jag inte gjort henne själv!
En mörkgrå liten kisseunge med lurvig päls.så liten o pluttig..Savannah ska hon heta!

Jag är ledig idag och imorgon o sen är det ju helg så även om jag far o jobbar så är det ändå lite liv i huset,så kisse inte behöver vara alldeles själv.
Vill ju inte börja med att lämna pluttan ensam!

Självklart avslutar vi i vanlig ordning med några kloka ord,Eiras guide i livet,den här gången kommer visdomen från Arabien:
"En god lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel, medan sanningen letar efter sina sandaler."

Mitt lilla barnbarn!

Mitt lilla barnbarn!
Mormors gulliga lilla bebis!

Min fina lilla gosse.

Min fina lilla gosse.
Mammas fina lilla plutte.

Min underbara Nathalie

Min underbara Nathalie
Min ljuva lilla tös....*pussa massa*

En snabbis bara...

Tänkte att jag måste snabb blogga litta så att inte Elli behöver muttra åt mig..*fniss*

Torsdag kväll,har egentligen inget att berätta fast hur mycke som helst har hänt..jg har bla annat varit utan internet i flera dagar!!!
Joppes fel ...förståss...han pajjade en kabel för mig...sån e han! (∑ǵ¤λξζβΨ)...(grekiska,eller nåt, för "Gnuläpp")

Sen fick jag en massa beröm på jobbet under utvecklings samtalet...*skitglad*...och fick förlängt jobb på IKEA,Chefen hade sååå mycke gott att säga om mig så jag höll på trilla av stolen.Oj vad jag blev glad...så glad, så glad, så glad.
bara dagarna innan så var man en smula orolig,nästan så man trillade lite sönder..flera hade fått sparken...trodde jag var på tur..det kändes som om man misstänkte att en pojkvän,man gärna ville behålla skulle till o göra slut...SÅ hemskt var det!!!!

Och min fina blå,min underbara blå...han har tappat en del av avgassystemet..måste så fort jag får råd, köpa en ny mulidutt till bakändan på han..

Mina älskade "små" systers barn..dom har det himla tungt nu...tänker på dom så mycke..gud vad hemskt att förlora sin pappa när man är i en ålder då man inte vet vad som är fram eller bak här i livet.
Det är väl aldrig lätt att förlora en förälder oavsett hur gammal man är men det måste vara särskilt jobbigt i en ålder då känslor rusar som X2000 i blodomloppet.
Men en dag lär dom väl sig att leva med den förlusten.
Nåväl,han ska begravas den 15 februari.

Imorgon e jag tebax på jobbet,varit lite ofrivillgt ledig nu..igår så klev jag inte ur nattlinnet förrän jag skulle hämta töserna från skolan o fritis.
Idag när jag hämtade dom så stannade jag upp o surrade med min förra boss i skolköket lite..den tösen har en massa kul på G..*ler brett*

Men nu kära bloggers så måste jag trilla ner i bingen o nanna tittorna en smula.

Självklart...kloka ord..

"Den som vill ha ägg, får finna sig i kacklet"
eller
"Hellre ett ägg idag är en kyckling imorgon"
sök visdom o klarhet i den av mina två ordspråk ni finner mest givande.

Tjingeling