Äntligen Fredag!!

Gud vad skönt att det e Fredag.Jag har jobbat hela veckan o det har varit otroligt roligt...men det känns lite hemsk i hjärtat, när man tänker att jag har haft så kul på jobbet o den jag vikarierar för inte haft lika kul utan nog mest bara ont....

Men oj vad jag gillar Ellies kommentarer i min blogg!!!

Jag fick satt upp duschstången hos mamma i veckan,har tänkt göra det sen hon flyttade in där...för typ ett år sen...

Robin gjorde bra ifrån sig på moppekursen,ett fel bara!
så nu får han köra moppe även på 99:an...men aldrig utan en knippe förmaningar innan han ger sig av - Ungar glömmer ju så fort....

Sissela, min lilla plutta, som jag vackert har fått klara mig utan i flera dar, kom hem igårkväll - alldeles lagomt till Fredagens bad dag med skolan.Jobbigt o fått vara utan henne men då har jag ju haft desto mer tid med lilla Emelie o Robin!

Jag hade utvecklings samtal om Emelie idag,allt verkar funka bra på skolan enligt både Emelie o fröken...*kalas*

Träffade Anna ett par ggr i veckan på skolan,oj vad kul,hinner ju på min fritid knappt träffa mina vänner längre.
Aktiviteter på kvällarna gör sitt i min kalender.men vad gör det,ungarna är ju viktigast.
jag hinner sen....*S*
Missade nog ett plastparty här oxå...*rodnar*
Och skördefest på Taavolagården.....den var ikväll....

Make o jag har haft disskutioner om att utöka familjen med ett barn till...han vill hemskt gärna men jag tvekar...en måste klura över det lite....*haha..nu tror alla bloggläsare att vi skulle ha en bebba..men nää..uhhh..för jobbigt*..tycker däremot att Linda kanske skulle....menar...Siri börjar ju bli lagomt stor för ett småsyskon o så...och jag sitter gärna barnvakt!!..*ler brett*.
Hur som helst har make o jag däremot kommit överens om ett större köksbord,till att börja med,sen får vi se hur det blir med resten.

Nu somnar jag snart vid tangentbordet,dom flesta av mina IDOL favvisar gick vidare till final så jag e nöjd med det.nån till hade ju kunnat bytas ut ännu..*tycka*.
Dags o bläddra i bloggarna o kika hur andra haft det.
Sen blir det till att trilla ner i bingen för min del.

Önskar alla en trevlig helg!!

Tjingeling!

Måndag,rätt mycke kväll...

Jahapp...maktskifte i Sverige..månne vad det bli av det nu då?...ajja,det framgår!

Joppe o jag var på begravning i Lördags,det var lille Helge som vi tog farväl av.Våran grannfabbo.han gick bort för nån vecka sen efter en tids sjukdom.
Det gjorde verkligen ont i hjärtat o se dom anhöriga,särskilt barnen hans, på begravningen.
Det var nog sannerligen inte lätt för dom.
Meningen var att jag o Kamilla skulle ut o svira på Lördagskvällen men begravningen tog lixsom udden av partylustan..det verkade inge kul alls helt
plötsligt o gå ut.

På morgonen hissar man ju flaggan på halvstång....o sen direkt efter begravningen ska flaggan i topp...det e nåt jag inte riktigt begripit att varför..det rimmar lixsom inte i mina ögon riktigt.
Men sån e traditionen,men spekulera kan man ju och det vill jag lova att det gör jag!!

I Morse ringde skolans rektor till mig o berättade att vikarien i skolköket råkat ut för en olycka,och någon annan vikarie gick visst inte o få fatt på så kom dom o tänka på mig,praktikanten från i somras,så han frågade ifall jag ville komma o jobba litta...men absolut!
Skitkul!
Saknat Mervi o hennes goda mat, en del, för att inte tala om alla små knytten på dagis och all rolig personal som finns på skolan!!

Precis efter det att jag kommit fram o hoppat ur min tjusiga, blå Mercedes så ringde telefon o det var min handläggare på AF som ringde,hon skulle plutta in mig på en utbildning som går av stapeln den 9:e Oktober...*kul*
Självklart hoppar jag på den ifall jag inte har ett jobb vid det tillfället,absolut! 

Joppe kom hem idag efter jobbet..*känns konstigt,Måndag o han e hemma*..*mumla*..nåväl,vi fick en middagsgäst så han blev kvar hemma o underhöll honom o tog hant om småtösarna medans jag putta iväg Robin på körskolan o moppekursen.
Jag verkligen ogillar o köra ute i mörkret utan extraljus....undrar vad Lindas Kim gör under veckan...*smider planer, där installation av några extraljus till ljuva blå Mercedesen ingår*..hehe...

Nää uhh nu e jag nannig o måste trilla omkull i bingen alldeles strax,känner att jag missat o läsa lite bloggar,har märkt att är där nå happenings så publiceras dom på bloggarna o missar man dom så får man vackert skylla sig själv!

Tjingeling


Vilken härlig helg!

Vilket kanon väder vi haft..nåväl,bortsett från att det blåst lite..man kan inte få allt.

Joppe han har slavat på med gården och med den blivande balkongen..jag har lappat ihopa datorer..har flera på rad som måste puttas igång.
Skoj..men det är himla tidskrävende,jumper hit o jumper dit o master o pri master och formattering och installering o saknade drivrutiner,hårdvaru konflikter etc etc etc...Kul!!

Emelie har varit såååå uttråkad i helg,bästa kompisen har inte varit hemma så hon har mest gått omkring o suckat tills hon kom på att det finns ju fler kompisar..så hon börja ringa runt o vips hade hon en kompis hon kunde åk till.
-självklart skjutsa mamma henne i Mercan..och hämta..med Mercan..*ler fånigt*...
e nog fortfarande lite småförälskad i den där bilen.

Var förbi Ida på OK i fredags och visa upp bilen för henne..kan inte fatta men hon påstår att hon aldrig riktigt gillat den!!!!
Nåväl..jag gillar Ida i alla fall..och tösen har ju rätt till en åsikt..även om den inte överensstämmer med min.

Robin,min gullunge for iväg i Lördags o kom hem idag,Söndag..han har sovit över hos sina polare i Marielund.han kommer att få en tuff vecka nästa vecka...ska försöka få in han på en EU moppe kurs som går på Måndagar,börjar imorgon och på Tisdagar har han schack kväll med schack klubben,Onsdagar har han kickboxning o sen ville han ha konditionsträning på Torsdagar...få se ifall han orkar med allt detta ,det lilla knyttet..*ler*.

Sissela har mest bara sprallat rundor hon var hos Elin i lördags en stund,men då hade flickorna rykt ihop tydligen rätt rejält,men hur det nu än var så ringde Elin lite senare på kvällen o sa förlåt,Sissela bad oxå om ursäkt...vad som hade hänt vet jag inte riktigt o låter oxå bli o rota i det..vad det än var så har ju töserna löst det.
Skulle trolla fram en komis till henne idag men My var på Seskarö...det berättade en otroligt bakfull Linda för mig när hon med stor möda o ett stort besvär masade sig till dörren för o öppna..Kim såg jag inte röken av ens bara..det hade nog varit en hård fest efter bröllopet dom gästade igår...hehe.
Vill även påtala att Linda bestämt nekade till att vara bakfull..skyllde på att hon var trött..jojo...*nickar menande*

Nu ska jag ta lite kväll med min mysiga lilla make han ska åka iväg igen imorgon bitti...vart vet jag inte..han har säkert berättat men har jag lyssnat??....*ler*...ha en trevlig afton allihopa!!

Tjingeling!

Vad jag kan!!

Fick fart på burken,guud så skönt..och nu fungerar även dvd:n...det lönar sig o vara envis!..*ler*

I går ringde Robin från skolan,berättade att han hade ont i magen,det var strax innan töserna skulle komma hem från skolan.
Jag hade precis kommit hem just från stan.
Robin hade så ont o mådde så illa,så jag tyckte att han skulle till akuten.
Tack o lov så skjutsade skolpappan honom dit för det hade tagit mer än en halvtimme för mig o få hem tjejjorna o ta mig själv in till stan.
Så jag passade på o göra mellismackor till töserna,(dom är alltid vrålhungriga när dom kommer hem från skolan) som dom skulle få äta i bilen på väg in till Robin.
Mormor hade sökt sig till akuten oxå för o ta reda på hur det var med "kottisen".
Jag dumpade töserna till "momsingen" o gick till Robin,.uhh, vad han såg eländig ut, febrig o varm var han oxå och ont hade han.

Doktorn hade inte kunnat hitta nåt direkt fel på honom men misstänkte att feber kanske var från en eventuell förkylning o mag o huvud ont från skolmaten.
Dom hade haft lappskojs till skollunch o där är potatismoset inbakad i själva röran ,Robin hade varit väldigt tveksam till att äta det men hade gjort det ändå.
Robin har alltid hävdat att han får skallebank av potatismos o därför undviker det..jag har tatt det med en nypa salt men dock respekterat att han inte gillar mos så hemma har han alltid fått nåt annat istället dom gånger vi haft köpes mos.
Nu visar det sig att det nog finns nåt i moset han faktiskt inte tål,det e nåt som man måste ta reda på.
Robin har haft ont i magen i tid o otid o det kan ju vara att han e intolerant mot nåt.

Till middag igår åt han lite soppa o nån skorpa o till middag idag så peta han i sig nån skorpa o en del vatten.
denna incident kan ju ju göra underverk med hans trinda lilla mage..höhö.
-Nä usch på mig!!
men han mår betydligt bättre idag än vad han gjorde igår,även om han fortfarande ser lite sliten ut.

Sissela var till tandläkaren idag o fick tänderna penslade med bananlack.
Det var ingen hit..
Hon fräste o spottade o fräste o spottade o traggla "äckligt,äckligt" mellan spottningarna o fräsningarna.
Så vi for på Prix o köpte lite vindruvor o lite dricka till henne.
När vi kom in på Prix så for hon iväg o hämta lite papper o torka tungan med,stackars barn, o hon torka o torka o grejja o hade sig för o bli av med smaken från banan lacken från munnen o vips så råkade en tand som varit ett bra tag lös,lossna helt.
Så förvånad hon blev o glad..ojj vad glad hon blev.
Emelie tappade oxå en tand i morse,hon blev minst lika glad hon med.

Sen skyndade vi oss hem till Robin,klockan hade hunnit bli en hel del så det var inte lönt o köra hene till skolan nåmer,hon skulle hem o ha sig lite lunch o efter det så hade det ändå inte varit mycke kvar av skoltiden så vi stannade hemma.

Tjingeling!




Så less jag bliiiir!!!

Tog en liten time out från den där jääla burken o bloggar en stund istället,var o hämta nya disken från ICA i morse.
Jag bestämde mig rätt omgående att inte ens börja riva i datorn innan ungarna nattats för kvällen.
Och den bara tjafsar med mig..hittar varken dittan eller dattan,jag har TESTAT ALLT!!
hämta råd tom med från dom av mina vänner som lever för sina datorer,inte ens dom kunde komma med förslag som jag inte redan testat.
Men skam den som ger sig,jag SKA ha igång burken!!

Sissela fick vara ledig idag,hon skulle till tandläkaren o räkna tänder men hon ville inte..hon var inte alls sugen på o komma upp ur sängen ens..vilket resulterade i att vi kom tio minuter för sent så dom hade redan gått o fikat.
men eftersom Sissela så motvilligt,men ändå kommit dit så slapp vi betala straffavgiften för "uteblivet besök".
Vi fick en ny tid till på torsdag..så blir det kanske samma visa igen men då ska jag börja väcka henne en halvtimme tidigare..hehe..

Svängde förbi Mirkku på Taavolagården,saknat min kompis.jag har ju inte haft tid o fara förbi där ens mer än ett par gånger..så himla dåligt av mig.
Men det var himla kul o surra med henne över en kopp kaffe.

Sissela var fullt upptagen med att bekanta sig med alla djuren på gården och med lilla glassfrysen...*S*

Ringde o ventilerade lite funderingar kring Julmarknaden med Pia när jag kommit hem,lär ju eventuellt inte bli nåt på Kukkolaforsen iår..vet inte om jag bara ska låta det vara eller om jag inte borde ta o göra nåt åt det...hmm...det tål o klura på.

Nä nu har jag slappat nog,tebax till burken o försöka få nå rätsida på det hela.
Joppe e fortfarande ute o truckar med lastbilen,han kommer väl kanske hem nån gång under helgen.
Måste kika lite på andras bloggisar oxå...nyfis,juh...höhö...
Nattinatt alla!!

hej o hå!

Måndagen är äntligen snart slut,känns lite småskönt för då har ju veckan kommit igång o det e fredag snart igen.*ler*.
I Lördags kom Sissela hem med Joppe efter Stockholmsresan-Äntligen!!!!!
Helgen har gått åt till småplock på gården,det är dags för grovsopshämtning o grovsopor är juh nåt vi har gott om!!
Sen har vi varit o tömt på backen.mamma håller på o får ut det sista av allt skrot hon haft där.
-o det e juh på tiden!!

Kamilla ringde o ville komma över på en fika och där slog jag ihjäl ett par timmar med att surra med henne,satt annars bara o väntade på att flikkorna skulle komma hem från skolan, dom skulle hem som vanligt med två bussen.

Beställde den 24:e aug pryttlar till min dator o jag har följt deras resa från Borås via postens "paketspionageservice" via internet.idag först anlände dom till ICA maxi - jisses vilken tid det tatt!!!!!!!!!!!!..
Men jag tror att dom inte stressat så mycket eftersom jag förskottsbetalade pryttlarna.Då var det ju ingen panik från deras sida längre.
beställde mp3 spelare o grejjer från samma ställe här tidigare men dom fick jag jättefort,dom var mot postförskott.
Jag ska maila dom o be dom förklara vad det hela kan bero på..menar..hur otroligt det än verkar så kan jag juh faktiskt ha fel o dessutom ha en knippe förutfattade meningar om internetbutiker.

Sissela var o lämnade en försenad födelsedags present till en väldigt förvånad Gustav.
Hon hade juh inte hunnit göra det tidigare eftersom hon varit bortrest o virriga mamma glömde packa den i skolväskan imorse,så det var bara o ta Mercan o fara över en snabbis så lilltösen fick sinnesro.
Jag menar..det gjorde juh inte direkt ont o ratta Mercan en sväng idag med..*ler brett*

Till Elli vill jag säga att jag bloggar så fingrarna blöder o tangentbordet glöder.
Till Linda - kan själv!!..*s*..MEN DU ÄR ALLTID VÄLKOMMEN TILL MIG ÄNDÅ.

Så nu ska jag trilla omkull ungarna sina bingar o sätta mig ner o dingla med bena o bara vänta på att CSI ska börja.
Tjingeling alla hubbare!!