Detta är en antiford dag!

Tjingeling i blogga!!

Asså jag går från insikt till insikt...hur ruskit kasst min fina blå beter sig så är den hundra gånger bättre än dess nya garagekompis dvs Joppes Ford Mondeo (OBS..Joppes!!!..).
Det må vara en turbodiesel och rostfri men det e lika fullt en himla FORD,till skillnad från min fina blå som i och för sig oxå är en diesel på vilken tidens tand gnagt en del små hål och motorn sitter väl kanske inte fast så bra som den brukat och kanske slirar den en smula på växlarna,det händer väl att den kokar vid tomgångskörning och vid körning under hastighet av 40 km/h,kanske släpper den plåtdelar längs Norrskensvägen när jag susar fram och kanske,bara kanske ibland "klonkar" kardanen en smula till o från och små knackningar kan ibland höras av ett känsligt öra, men inget av dessa stör mig då jag har en himla bra stereo i bilen.
HON STARTAR ALLTID,ibland men bara ibland behöver hon en putt framåt av Harrys traktor o då går hon så fint så fint..medans Joppes "Mon dieu'n",det där aset har jag haft mer på släp från min fina blå än vad den har rullat för egen maskin!!

Jag var till Sunderbyn idag med min bihåleinflamation,till farbror Frej på öron näsa hals, han fifflade och han mofflade med mig och till slut gav han upp o skrev ut en massa piller åt mig o bad mig återkomma tidigast i slutet av Augusti men helst i September.....
i förrgår var jag i Happis vårdcentral mina röntgen svar hade kommit som jag fick ihopafilmat vid ett besök i kalix sjukhus i förra veckan.Och där sa dom att dom måste skicka mig till Sunderbyn så dom får borra i huvvet på mig så dom får in slangar som skulle dingla ut...lite fräckt det lät..men nä nä...det blev bara en massa piller,roliga piller!

Så jag fick genast lite tilltro till att jag kunde starta min bilsemester resa till Helsingborg,kanske redan ikväll..jojo..chickenshit det kunde köra någestans...hade ju tatt mondeon till Luleå idag o när jag skulle köra hem så...*tung suck*..startade inte fordfan...En snäll farbror i en tjusig BMW skuttade fart i fordfan med sina kablar.
Oj vad glad jag blev..så jag tutade hemåt och hade förvisso observerat att laddningslampan lyste på instrumenteringen men ignorerade det mer eller mindre...är ju en smula van att det både lyser o blinkar allsköns lampor i Mercan - lite fint så där (sitter med ett fånigt leende på mina läppar när jag tänker på fina blå)...hur som helst fordfan gav upp när jag i Karungi skulle korsa vägen mot skolan så jag fick rulla in på skolans parkering o fordfan var död,stendöd...det enda batteriet orka med var att visa den där fula röda lampan som visar att batteriet inte laddas..att den ids ens..kunde den inte bara dö lite värdigt utan några dödsryckningar bara för att den bara skulle peta mig på näsan,det gick inte ens att låsa dörrarna..krävs visst batteri till det med..

Joppe kom med ett nytt batteri och lampfan lyste fortfarande, "jagharingenlustattladdanåtjävlabatteri-lampan*!!
Så vi tutade över till Kim o han fick titta lite o klok som en bok som den mannen e så kom han fram till att generatorn nog var kass!

Imorgon ska Joppe putta i en ny generator i Fordfan o då kanske vi kommer oss i väg o jag lovar..jag ska pina skiten ur ur fordhelvetet längs vägen...eller inte..
Joppe kanske vill ha kvar sin fulFord.

Jag har inga andra klok ord till Eira idag än att:
"Det finns dagar som är som trappor,
ibland vet man inte om man ska gå upp eller ner"

Norrskens Rock Festivaler 2007

Norrskens Rock Festivaler/ Revontuli Rock. 

Föreningen Norrskens Rock Festivaler går ut på att samla ihop folk som gillar musik och motorfordon av en särskild genre, dvs 50-tals bilar och Rock?n Roll.
Föreningen är en ideell förening med båda stadgar och styrelse.Vårat mål är att samla medlemmar som delar vårat intresse.

 För att bli medlems kräv nästan bara att man löser ett medlemskort, som för kalender året  2007 kostar 100:-,självklart är det roligare att vara medlem om man även delar vårat intresse och väljer att vara aktiv som medlem vid bla olika evenemang.
 Alternativt kan man välja att bara vara stödmedlem. 

Tillsammans planerar vi en festival i Haparanda, preliminärt har vi lagt ett datum,0708011.
Tanken bakom festivalen är att medlemmarna i första hand ,självklart har fri entrè men att även besökarna ska kunna ha det, inga varor eller tjänster som föreningen tillhandahåller får ha oskäliga priser utan allt ska vara så billigt som möjligt för besökarna.
Tanken är inte att vi ska göra pengar på våra festivals besökare eller våra medlemmar, utan planerna är att få hela festivalarrangemanget betalt med hjälp av sponsorpengar samt  det  stöd som finns i form av föreningsbidrag. 

Till sponsorer kommer vi att erbjuda sponsorpaket till olika värden ,i varje paket finns ett erbjudande om en marknadsföring vi kan erbjuda för just deras företag ,det kan röra sig om logotryck i våran reklamaffisch eller programblad eller i olika reklamskyltningar.I sponsorpaketen kommer det även erbjudas logotryck på festival crew T-shirtarna.

 För våra medlemmar ämnar vi ordna Rock?n Roll tillställningar ,där medlemmarna självklart har fri entrè och köper vad som tillhandahålls till kraftigt reducerade medlemspriser.För medlemmarna kommer det även att ordnas spontana lotterier, allt eftersom det kommer in lämpliga priser till föreningen.

Vi arbetar för att nå ett samarbete med klubbar och föreningar med liknande intressen både på den svenska och den finska sidan om gränsen. 

Medlemskap tecknar Du genom att betala in 100:- på bankkontot för Norrskens Rock Festivaler konto nr: 
Clearing nr: 8201-6   Konto nr: 903890987-6
Självklart skriver Du ditt namn och adress på inbetalningskortet så vi kan kontakta Dig!