En sån underbar Onsdag!!

Idag har jag varit på en säkerhetsutbildning på jobb,lite lagomt,började 8 och slutade 11.

Efter gårdagens otroligt krävande, men roliga dag, så var det s otroligt skönt o bara ha en dag så där lite fysiskt slappt.
Men Tisdagen var fruktansvärd...skitbra ur försäljningssynpunkt men galet i disken, där jag var,och vi var underbemannade..det antogs bli en lugnt Tisdag och då hade det funkat med lite mindre personal.
Jag var så trött efter den arbetsdan så jag var alldeles yr i bollen när jag skulle hem...och nu menar jag yr-yr!!..inte så där yr som jag alltid är mer eller mindre utan riktigt yr!!

Hade med mig en liten tös från stan som missat bussen..*ler*
Så jag vart o lämna henne bortanför Karungi innan jag i snöovädret fick söka efter lanternerna på gårdsplan.

Idag fick jag en aha upplevelse som heter duga...e ju så att torkarbladet till min vindruta till ljuva blå, har kinkat som sjutton...trodde jag...bytte blad o efter det vart det bara XXXX av det hela,så har jag haft det i ett halvår...tills idag...idag...IDAG...kom jag underfund med det hela..fanns en liten plupp på mitt torkarblad som man var tvungen att putta ner för att det skulle fungera effektivt..asså så det är tänkt att vindrutetorkarre ska fungera...tidigare så var det att den torka..javisst..på alla ytor av framrutan som jag inte behövde för o kunna se trafiken.
Men dom dagarna e ett minne blott..ler brett*

Min plutta Emelie hade blitt dålig i skolan så Joppe fick sluta tidigare och hämta hem henne..men hon var väldigt pigg på kvällen och har ätit både mellis o middag s så allvarligt kan det inte ha varit..troligen så hade hon en släng av nåt otäckt av allt det otäcka som snurrar runt på skolor och arbetsplatser...menar förkylningsvirus eller magsjuka.
För säkerhets skull så blir tösen hemma imorgon oxå..utifall att!!

Nu ska jag nanna tittorna för det är en ny härlig dag på jobbet imorgon och den vill jag inte vara för trött för o orka uppleva till sin helhet!!!

Men vi avslutar med ett Norskt litet visdomsord:
"Värme i hjärtat ger rök i huvudet."

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med aha upplevelser :)

Postat av: elli

Men så skojsigt att läsa din blogg kära granne.

2007-03-04 @ 12:37:59
Postat av: elli

Du ska inte tro att du kan leva på gammla meriter. Uppdatering tack!! Du har ju en ny dator och allt...

2007-03-11 @ 10:55:07
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

I morgon är det en ny onsdag...

2007-03-13 @ 22:19:46
Postat av: elli

SEGPROPPP

2007-03-15 @ 18:55:42
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anonym

En kopp kaffe kan bli början till livslång vänskap / Turkiskt ordspråk

2007-03-16 @ 20:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback