Måndag,rätt mycke kväll...

Jahapp...maktskifte i Sverige..månne vad det bli av det nu då?...ajja,det framgår!

Joppe o jag var på begravning i Lördags,det var lille Helge som vi tog farväl av.Våran grannfabbo.han gick bort för nån vecka sen efter en tids sjukdom.
Det gjorde verkligen ont i hjärtat o se dom anhöriga,särskilt barnen hans, på begravningen.
Det var nog sannerligen inte lätt för dom.
Meningen var att jag o Kamilla skulle ut o svira på Lördagskvällen men begravningen tog lixsom udden av partylustan..det verkade inge kul alls helt
plötsligt o gå ut.

På morgonen hissar man ju flaggan på halvstång....o sen direkt efter begravningen ska flaggan i topp...det e nåt jag inte riktigt begripit att varför..det rimmar lixsom inte i mina ögon riktigt.
Men sån e traditionen,men spekulera kan man ju och det vill jag lova att det gör jag!!

I Morse ringde skolans rektor till mig o berättade att vikarien i skolköket råkat ut för en olycka,och någon annan vikarie gick visst inte o få fatt på så kom dom o tänka på mig,praktikanten från i somras,så han frågade ifall jag ville komma o jobba litta...men absolut!
Skitkul!
Saknat Mervi o hennes goda mat, en del, för att inte tala om alla små knytten på dagis och all rolig personal som finns på skolan!!

Precis efter det att jag kommit fram o hoppat ur min tjusiga, blå Mercedes så ringde telefon o det var min handläggare på AF som ringde,hon skulle plutta in mig på en utbildning som går av stapeln den 9:e Oktober...*kul*
Självklart hoppar jag på den ifall jag inte har ett jobb vid det tillfället,absolut! 

Joppe kom hem idag efter jobbet..*känns konstigt,Måndag o han e hemma*..*mumla*..nåväl,vi fick en middagsgäst så han blev kvar hemma o underhöll honom o tog hant om småtösarna medans jag putta iväg Robin på körskolan o moppekursen.
Jag verkligen ogillar o köra ute i mörkret utan extraljus....undrar vad Lindas Kim gör under veckan...*smider planer, där installation av några extraljus till ljuva blå Mercedesen ingår*..hehe...

Nää uhh nu e jag nannig o måste trilla omkull i bingen alldeles strax,känner att jag missat o läsa lite bloggar,har märkt att är där nå happenings så publiceras dom på bloggarna o missar man dom så får man vackert skylla sig själv!

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Saara-Maria

Sorligt att Helge gått bort! :-( Tycker verkligen synd om Riku o Sofia!! Inga föräldrar kvar! :-(

Postat av: Linda

Det blir lite mörker att köra på kvällarna!

Robin har kalas på söndag, visst kommer ni??!!

2006-09-19 @ 18:30:17
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Ja, det var trist med eran granne!

2006-09-19 @ 19:23:31
Postat av: elli

Det är verkligen tråkigt att Helge inte finns kvar bland oss, han och Åke ringde oft varandra och surra. Men det som nu är roligt är ju att du är på skolan!!!! Din glada röst hörs från köket och man blir så varm i hjärtat av att se dej där. Du är en sån härlig människa!

2006-09-19 @ 21:27:09
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback