Oj vad kul det var!

Trött...trött ,trött, trött...men mysigt trött..man kan ju vara trött på flera olika vis...gnäller ungarna i ett så blir man trött på ett sätt,slut i huvet helt enkelt..tur att mina barna inte är såna, men aaandras ungar med sina mammor....sen kan man bli trött för att man har nå trista jobbiga saker o göra som o släpa runt med lådor o säckar med sommarkläder till vinterförvaring...då e det skitbra o ha en Joppe!!
-Sånt e Joppe bra på!
Sen kan man vara trött för att man har slavat häcken av sig på en arbetsplats där man både mentalt o fysiskt får ge allt.
-men det e en skön känsla i alla fall när man vet att man har gjort det bästa man bara kan göra.

IKEA öppningen var juh igår...jag bestämde mig på morgnen att  jag inte skulle vara med,jag skulle inte börja förrän kl 14:00 men skulle vara där i "god tid" i förväg ,jag passade på o gå på Rusta istället,eftersom varenda kotte i stan var på IKEA invigningen,det var himla lugnt o skönt på Rusta...höhö..
Självklart var jag,skoälskare som jag är, o flukta in på skopunktens sortiment..fint värre..ska in dit imorrn med lilla gossen o kolla igen,fast dom har lite taskigt med skostorlekar..dom har ju bara upp till 46...och det kan bli lite tajt kring tårna för Robin.men vi ska testa i alla fall.Annars är det bara o dra över till Suomiland där dom har rejälare storlekar....tänkte säga att dom har skor för riktiga män men gör inte det eftersom lilla pluttegossen, alltid kommer att vara en liten pluttegosse...min fina lilla.

Klockan närmade sig tolv så jag började dra mig från skopunkten mot IKEA ,blev inkastad in i pressbyrån och påmatad en välbehövlig kaffe och en pistagebulle..kom på att det var min frukost o lunch än så länge..

Väl framme i IKEA satte jag mig ner i entren på fårskinnsklädda bänkar o bara tittade på alla människor,det var rätt mysigt o se alla glada munnar både på stora o på små.

i  "god tid" gick jag o bytte om och hant även äta lite lunch i personalmatsalen innan jag sökte mig ut till min angivna arbesplats som var "Montera och Dinera"..jojo...gick vilse X antal gånger eftersom alla väggar o genvägar som fanns där dan innan inte längre existerade.
Hur som helst till slut kom även jag igång med mitt arbete och kassan var ingen lek,säkerhetsaspekter hindrade oss från att rätta till småfel som helt plötsligt blev ett större fel osv...höhö..bävar en smula för o höra mitt kassaresultat idag, det diffar nog rätt kraftigt...återstår o se om jag är välkommen tillbaka på jobbet ens..uhh...men vad vet jag,en enkel flikka från landet om kassarutiner på jättekoncerner.
tur att jag i alla fall kunde förklara mina felslag..tex att en kund inte köpte 44 rullar med twix utan bara 4...

Träffade min söta brorsdotter,Lisa, på IKEA hon gillar korv,den tösen..vet inte hur många gånger hon köade för en kokt wienerkorv...*ler*...
Mamma var oxå o shoppade...lurade på henne o köpa en massa godis som JAG ska mumsa i mig på min lediga tid!!...höhö...

jag skulle gå av  mitt pass kl 22:00...jo jo....Joppe min gulliga var ute i tid o väntade på mig..efter städning och avrapportering av kassan så var jag ute kl 23:30...han har tålamod den mannen....han ghar verkligen tålamod..kvällen innan fick han vänta nästan 2 timmar för att jag glömde av tiden...det var så mycket att göra inför öppningen.
Väl hemma trillade jag omkull nästan med en gång när jag kommit hem.trött o eländig var jag...och när jag vaknade imorse så var jag ännu tröttare o eländigare..inga ben hade jag..bara några gummiklumpar som jag vobblade fram med..axlar hade jag..det kände jag...uhh vad det värkte...men efter en redig kopp kaffe så är jag på g igen...ska nu hoppa in i duschen o sen tebax till mitt härliga jobb!!

Tjingling alla bloggisar o välkomna på IKEA!


Förresten fyller min mamma år idag...och jag hinner inte över o fira henne idag....men det ska jag ta igen!!!

Ps.-..bortse från alla stavfel..mina fingrar lyder inte riktigt dom signaler min hjärna skickar till dom..


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag såg dej slava bakom disken...kön var så lång dit så jag tittade en stund om du skulle se att jag vinkade men inte...det var så mkt folk där! Lydia iddes inte köa för en twixtub...Ni gör det bra som sörvar oss andra!!! Å ena sidan har jag kunnat gotta mej med dina gulliga töser på frillo idag!!! Ska in i morgon så då kanske vi ses!

2006-11-16 @ 22:09:08
Postat av: joannah

Såg dig åxå jobba igår kväll, vad duktig du är. Förstår att ni har rätt fullt upp...

Postat av: Linda

Roligt att ses o kramas en stund på ditt jobb, var för länge sen vi surrade o fikade. Ringer snart o bokar en tid hos dig*kramas*

2006-11-18 @ 12:11:41
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Men se det var en redig rapport vill jag lova!!!Jag såg dej vid montera och dinera kassan. Du såg vääääldigt upptagen ut!!!

2006-11-19 @ 20:16:47
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback