Jul,jul,jul i vårt hus...

Ljuvliga morgon!
Ledig idag från jobbet...hmm...känns skumt..saknar mitt jobb...sitter mest bara o dinglar med bena idag..
Skulle juh behöva julhandla få bort det där med julmat o julklappar o sånt...men mjäää..inte idag..Hämtar nog istället flikkorna tidigare från skolan.
-Jupps....så får det bli! (att det e -14 ute är ju en smått bidragande orsak till att inte åka in o tramsa rundor på stan)

Julklappar hinner jag ta imorgon.
Det går snabbt,vi har ju ändå bestämt att ungarna ska få var sin liten julklapp dom verkligen vill ha men som kanske kostar lite mer, istället för en massa strunt dom egentligen inte vill ha..och kanske nåt litet strunt ändå...strunt e kul,till en början..pryttlar o plotter...men sen så får jag anledning o få frispel en dag över allt skrot o skräp som invaderat mitt hem..Jupps..invaderat!!!
Dom kommer från överallt, anländer i långa kolonier,dom vallfärdar till mitt hem bara för att få irritera mig en dag....
Vissa dagar önskar jag att jag vore en indier...en sån indier som har tre pryttlar i sin ägo,sin mugg, sín heliga kossa o sitt radband (tror det var så)allt annat är överdrifter.
fast eftersom jag nu inte e en indier men om jag nu bara fick äga tre saker ,så skulle jag välja min Mercedes,den som e så blå,min laptop och min mobil (ifall dom skulle behöva nå mig från jobbet en ledig dag eller från fritis en "inte ledig dag"),dessutom har den en inbyggd mp3 spelare.
Den får bli min heliga kossa.

Bara för att jag skrev så då kommer det väl en galen taliban inspringade, vrålandes, in i mitt hus o spränger sig själv i luften!...det finns säkert indiska talibaner..oavsett är det väl ingen större skillnad på dom,dom har alla bara en överläpp..(om dom nu inte är harmynta,då går dom på dispans eller räknas in som en minioritet.)

(känner av en viss humörsvängning)

Idol Markus har släppt sin skiva,o den e helt okej bra.

(åter på bra humör).

Sissela min ljuva lilla fyllde 7år i Lördags..och var hade hon sin mamma då??..mjooo..på jobb...men pappa fixade kalaset..(men mamma hade minsann handlat,städat,pyntat,gjort inbjudningskorten o bakat,i förväg)
Sissela berättade att hon hade haft ett kalaskul kalas!!
Min lilla lilla plutta ofattbara 7 år!!!

När jag var o handla presenter till lillan på barnens hus,så sprang på en klasskompis som hängt på under nästan hela skoltiden,ända från det att jag gick på lågstadiet i Lappträsk,till 9:an på Gränsskolan,Jessica heter hon..hon kände inte igen mig...när jag presenterat mig så sa hon.."oj vad gammal du har blivit"...*mumla*...
Men det var jättekul o träffa henne o snacka lite om dittan o dattan.

Sen avslutningsvis så vill jag slå ett slag för banan yoghurten,helt solklart en underskattad delikatess!!!
Och hur vet jag att den e underskattad...mjoo...för att på K-kauppas hylla är det bara avsatt en liten sketen rad för denna delikatess medans andra liknande produkter i andra smaker har betydligt fler rader,visa tom hela hyllplan i kyldisken.
Är detta rättvist??
Jag tycker vi gör en namninsamling om detta!!

Ha en underbar dag alla mysiga blöggare ( dvs alla julglöggspåverkade bloggare)

..indier...kan ju lika gärna ha varit frågan om en indian...en taliban-indian.....

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad härligt att läsa din blogg idag, hade ett stort leende på läpparna hela tiden :)
Vi hade jättetrevlig på kalas i lördags men vi saknade såklart dig, det är ju tur att du har en så trevlig o pratglad karl iaf.
Kramas

Postat av: eira

Vad bra att du inte var hemma på din dotters kalas på lördag - utan underhöll mig istället och smugglade toblerone-godis till oss! *ler stort*

2006-12-19 @ 08:50:58
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: elli

Äntligen!!!!!!
Du skriver oneklgen väldigt underhållande. Vi får kanske läsa dina skrönikor i happisblaskan snart???

2006-12-20 @ 19:51:24
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback