Fredag - Lördag - Söndag

Jobbig, men skitkul helg!!

Har ju inte hunnit med att skriva i min blogg nåt juh..förrän nu.

I Fredags kom ett sms från Linda att hon kommit hem från sin Lule resa,snabbt som sjutton dit med ungarna..jag hade "bokat in mig" i god tid till denna Lordi fredag-helt utan att ta hänsyn till det faktum att stackars Linda skulle vara kl 7:00 på Lördagsmorgonen på sitt jobb...(misstänkte att klockan sju,Lördag morgon så vet jag nog inte vars jag har rumpan min bara.)
Men Freeeedag...och ungarna i tryggt förvar bortsett från Robin som knappt gjorde nåt väsen av sig.
Joppe hant hem, med knapp marginal från Stockholms rundan.Jag hant då pussa på Emelie ordentligt innan jag putta iväg henne till Linda.

Kalla Sofiero i kylen,barnfritt o en nyduschad Joppe..aaaah...vilken början på en fredagkväll..*höhö*.
"Momsingen" som är aldrig kommer undan från chaffandet, hämtade oss från Kukkola o Margit från Marielund,(Margit skulle oxå med o kolla på Lordi).
Lordi började sitt framträdande precis när vi kom fram,dom kunde verkligen tajma det bra.

Margit som hade lämnat brillorna hemma ville långt fram för o kunna se nåt,nåväl..jag hakade bara fast i hennes ärm o följde med när hon armbågade sig fram.
Det var massor med folk o jag tror alla hade lämnat glasögonen hemma för det var ingen lek,minsann, o ta sig fram.
Showen var jättebra liksom musiken,tror att effekten från mina Sofiero gjorde sitt.

Efter framträdandet så var det baren som gällde,att hitta rätt på Joppe o Margit ,som jag vid det laget tappat bort, var kanske oxå bra o göra.

Träffa en hel del kända ansikten..kul!!

Hehe...Joppe hade det inte lätt..en del av krogfolket hade fått för sig att han var Mr Lordi,det var inte bara stirrandet som Joppe tyckte var frustrerande, utan även när dom kom fram o tackade honom för ett fantastiskt framträdande,andra för den fina musiken nån ville ha en autograf..*fniss fniss*..Personligen tycker jag nog att Joppe är snäppet sötare än vad Mr Lordi är i sin gummidräkt.

Hem!!!!
Mamma kom o hämtade oss,länsade kylen hemma hos henne innan det bar iväg till Kukkola.(lämnade juh hem Margit först).
Trött o smålullig in i bingen,tror jag somnade innan jag ens landat på kudden.


LÖRDAG 2006.08.19

Lyssnade efter kvittrande små barnaröster en kort sekund innan jag kom på att dom faktiskt inte var hemma...nehepp.
Hade inte tid o ligga o dra mig,idag ska Robin döpas!!
Joppe o jag hämtade flickorna från Linda o Kim,dom hade haft jättekul,som alltid hos dom.Emelie stretade emot o menade minsann på att hon skulle sova över en natt till!!!...-Unge!!
Kl 15:00 var vi o Momsingen i Haparanda kyrka o min lille son blev döpt.(prästen var nog glad över att slippa hålla han i famnen).
Det var raskt avklarat,dop,fika hos Momsingen o sen hem igen..allt skulle vara klart hemma till i morgon när pojken ska konfirmeras.


SÖNDAG 2006.08.20

Redan klockan 09:00 skulle Robin vara i kyrkan.Joppe var o lämna han.
Robin var sååå fin!!!
Kl 11:00 började själva konfirmationen och då var vi alla på plats,töserna var så fina i sina klänningar o "klackeskor".Mommo,Margit o pojkarna var oxå på plats medans både Anna o kamilla lös med sin frånvaro.
Men usch vilken trist gudstjänst..trodde den aldrig skulle ta slut.men det gjorde den..tillslut,flickorna var måttligt roade den sista halvtimmen.
Robin var så jättefin i vitt och med en röd ros i kragen.

Hem o fika,Robin åkte med margit o pojkarna,Mattias offrade sin 19 års dag för o komma på Robins konfirmation,Pluttegubben..men hans dag ska firas vid ett lite senare tillfälle.
Anna med flickorna dök oxå upp..*kul*.

Kaffe med Marängtårta,Morotskaka,bullar och massor med kakor...uhh vad gott det var...

Efter fikat o en stunds surrande så var det bara o försöka avhysa gästerna så vi kunde trilla omkull i bingen en liten stund...men till slut så....

Precis lagomt när vi vilat klart så kom Linda o dom små över för o gratta Robin,stackars Linda hade jobbat hela dan igen.
Ljuva lilla Siri var himla fin i sin tjusiga klänning!
Kim kom oxå efter stund loss från garaget o tittade in på en snabb kopp kaffe..sen fick han bråttomt hem igen.
När sen Linda o barna farit hem efter fika o middag (i nämnd ordning) så var det bara o röja undan det värsta från köket,ta på sig slappare kläder o sätta sig i ett hörn o bara jäsa en stund...

Nu är klockan mycke o ungarna svansar än så nu ska alla omkull..Sommarlovet är slut,SKOLAN BÖRJAR I MORGON!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jasså! Du dejtar Mr Lordi...hihihi...Ganska coolt ändå att golket trodde det. Jag ser ju att Robin var värre stilig! Det är alltid så kul och träffa han i stan elller på bussen för han är en av få ungdomar som pratar och är trevlig!

2006-08-21 @ 06:46:05
Postat av: Linda

Såg ingen morotskaka*ler* men maten o fikat som vi fick var supergott!!!

Postat av: Majsan

Vad skoj att du åxå blivit med blogg....

2006-08-21 @ 20:55:11
URL: http://majsan43.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback