Vad jag kan!!

Fick fart på burken,guud så skönt..och nu fungerar även dvd:n...det lönar sig o vara envis!..*ler*

I går ringde Robin från skolan,berättade att han hade ont i magen,det var strax innan töserna skulle komma hem från skolan.
Jag hade precis kommit hem just från stan.
Robin hade så ont o mådde så illa,så jag tyckte att han skulle till akuten.
Tack o lov så skjutsade skolpappan honom dit för det hade tagit mer än en halvtimme för mig o få hem tjejjorna o ta mig själv in till stan.
Så jag passade på o göra mellismackor till töserna,(dom är alltid vrålhungriga när dom kommer hem från skolan) som dom skulle få äta i bilen på väg in till Robin.
Mormor hade sökt sig till akuten oxå för o ta reda på hur det var med "kottisen".
Jag dumpade töserna till "momsingen" o gick till Robin,.uhh, vad han såg eländig ut, febrig o varm var han oxå och ont hade han.

Doktorn hade inte kunnat hitta nåt direkt fel på honom men misstänkte att feber kanske var från en eventuell förkylning o mag o huvud ont från skolmaten.
Dom hade haft lappskojs till skollunch o där är potatismoset inbakad i själva röran ,Robin hade varit väldigt tveksam till att äta det men hade gjort det ändå.
Robin har alltid hävdat att han får skallebank av potatismos o därför undviker det..jag har tatt det med en nypa salt men dock respekterat att han inte gillar mos så hemma har han alltid fått nåt annat istället dom gånger vi haft köpes mos.
Nu visar det sig att det nog finns nåt i moset han faktiskt inte tål,det e nåt som man måste ta reda på.
Robin har haft ont i magen i tid o otid o det kan ju vara att han e intolerant mot nåt.

Till middag igår åt han lite soppa o nån skorpa o till middag idag så peta han i sig nån skorpa o en del vatten.
denna incident kan ju ju göra underverk med hans trinda lilla mage..höhö.
-Nä usch på mig!!
men han mår betydligt bättre idag än vad han gjorde igår,även om han fortfarande ser lite sliten ut.

Sissela var till tandläkaren idag o fick tänderna penslade med bananlack.
Det var ingen hit..
Hon fräste o spottade o fräste o spottade o traggla "äckligt,äckligt" mellan spottningarna o fräsningarna.
Så vi for på Prix o köpte lite vindruvor o lite dricka till henne.
När vi kom in på Prix så for hon iväg o hämta lite papper o torka tungan med,stackars barn, o hon torka o torka o grejja o hade sig för o bli av med smaken från banan lacken från munnen o vips så råkade en tand som varit ett bra tag lös,lossna helt.
Så förvånad hon blev o glad..ojj vad glad hon blev.
Emelie tappade oxå en tand i morse,hon blev minst lika glad hon med.

Sen skyndade vi oss hem till Robin,klockan hade hunnit bli en hel del så det var inte lönt o köra hene till skolan nåmer,hon skulle hem o ha sig lite lunch o efter det så hade det ändå inte varit mycke kvar av skoltiden så vi stannade hemma.

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag fick se Emelis glugg i morse! Stackars Robin! Fy så hemsk att vara så dålig att man måste till akuten! Vi går ju på bm i Kalix med våra allergiska barn, ring dit så dom får utreda vad han inte tål, så där ont ska inte han behöva ha!!! Ge han en STOR kram från mej!!! Lappskojs är i mina ögon och i min mun en fruktansvärt ÄCKLIG mat...

2006-09-07 @ 22:12:19
Postat av: Linda

Stackars Robin! Min lilla R är oxå allergisk!!

2006-09-08 @ 19:53:12
Postat av: elli

Men en sån dag, eller, såna dagar!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback